So, this time, our task is a little bit different and easier. It is about PHONICS.
We are going to work with RHYMES, do you know what it is?
** Hola chic@s, ¿cómo estáis? Veo que ya tenéis un mini proyecto para trabajar en ciencias durante el fin de semana, en el que tenéis que investigar. WWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOO
Así que esta vez nuestra tarea va a ser diferente y muy sencilla. Es sobre fonética. Vamos a trabajar con RIMAS, ¿sabes lo que es?
- Previously we are learning these two sounds, click to watch the videos:
** Previamente vamos a aprender estos dos sonidos, pincha para ver los videos:
Video: EE-EA-_Y
As you can see, they have different spelling but they are pronounced the same way.Videos: OR / AL
Once again, they have different spelling but they are pronounced the same way.
** Una vez más, se escriben diferente pero se pronuncian igual.
- Now, you can listen to this song:
SONG<< when 2 vowels go walking >>
- Activity: Invent a rhyme or poem
INSTRUCTIONS
First, watch the videos to learn these new sounds. Click on the link to visit the website.
Next, listen to the song.
Following on, read the example.
Following on, read the example.
Then, create your poem or rhyme, using whatever sound you prefer.If you find it too dificult, you can search on the internet and read one.
After that, take a picture of your masterpiece and record your voice while reading. (Audio record is possible with your parents mobile phone)
Finally, send it to Eva or Borja by email.
Your family can help you and you can share a fantastic time together!
Enjoy it!!
INSTRUCCIONES
Primero, mira los videos para aprender los sonidos. Pinchad para ir a la página web.
Seguido, escuchad la canción.
Leed el ejemplo.
Leed el ejemplo.
A continuación, crea tu poema o rima usando el sonido que quieras en inglés. Si es muy dificil, podeis buscar uno en internet y leerlo.
Después, haz una foto y grábate con el movil
Finalmente, mandase lo a Eva o Borja por email.
¡Puede ayudarte tu familia y disfrutar de un tiempo fantástico juntos!
No hay comentarios:
Publicar un comentario